بهترین آموزش برای مخترع ونوآور شدن از مرحله ایده دادن تا فروش اختراع و یا تجاری سازی آن
نوشته شده توسط : زپو

 بهترین آموزش برای مخترع ونوآور شدن از مرحله  ایده دادن تا فروش اختراع و یا تجاری سازی آن



 

بسمه تعالي

شما که می خواهید به زودی یک مخترع شوید با آسانترین روش وخیلی سریع و راهنمایی گام به گام این کتاب که حاصل و مجموع بهترین منابع آموزش نوآوری و اختراع است .

این کتاب از مرحله ایده دادن ،اینکه چگونه ایده های کاربردی پیدا کنیم تا مرحله تجاری سازی و فروش اختراع یا تولید انبوه اختراعمان راهنمایی دقیقی

می کند.

با اختراع کردن می توانیم باعث پیشرفت کشور ایران اسلامی امان شویم و هم باعث ثروتمند شدن سریع خود و ایجاد  کارآفرینی

 برا ی مردم عزیز کشورمان.

(مراحل یک نوآوری)

 

1- انتخاب  طرح مورد نظر(بهتر است اولويت هاي پ‍ژوهشي سازمان ها وصنايع وموارد تحريمي باشد)

2- مطالعه نحوه عملكرد، طرح‌(سيستم‌)انتخابی  البته ممكن است ايده وطرح ما مربوط به رفع مشكل ويا ايجاد بهبودي در وسيله اي نباشد وطرح كاملا جديد باشد ومربوط به فقط ايجاد بهبودي ورفع مشكلي باشد نه رفع مشكلي  وايجاد بهبودي در وسيله اي ،در اين صورت مرحله مطالعه عملكرد  سيستم را نداريم    

3- ارائه ايده: بعداز مطالعه نحوه عملكرد و آشنايي با كاركرد سيستم مورد نظر،ايده‌هايي براي رفع مشكل در سيستم(طرح انتخابي) يا ايجاد بهبودي در طرح و سيستم با استفاده از الگو گيري از طبيعت،  استفاده از TRIZ و نرم افزار آن (درصورت امكان(وقانون مستطيل هاو بيضي ها و طوفان ذهنی ، نقشه ذهن و...غیره(سعي شودايده‌اي كه داده مي‌شود باطبيعت سازگار باشد)، ‌سعي كنيد ايده‌اي باشد كه نياز به حمايت مالي خاصي نداشته باشد و باعث توليد ثروت شود. در صورت امكان از نانو در طرح (استفاده از كتاب نوآوري در نانو با TRIZ و مطالعات کتب و منابع ديگر نانو) استفاده شود.

بعد از ارائه هر ايده يك بررسي در مورد نو بودن ايده شود و بررسي شود كه اگر اين ايده قبلاً‌داده شده چرا اجرائي نشده، بررسي نقاط ضعف و قوت ايده‌هاي مشابه داده شده براي رفع مشكل يا ايجاد بهبودي در طرح، مشخص كردن مدت زمان عملي شدن طرح و تعيين اهداف براي هر مرحله از طرح و تعيين زمان و برنامه‌اي مشخص براي رسيدن به اهداف در هر مرحله از طرح. انتخاب بهترين و مناسب‌ترين ایده (ايده‌اي كه با رفع مشكل و ايجاد بهبودي، مشكلي ايجاد نكند و يا حداقل كمترين مشكل را از بين ايده‌ها داشته باشد). از بين ايده‌هاي داده شده براي هر طرح با مشورت فرد متخصص.برای هر طرح، پروپزال (كاربرگ پيشنهاد طرح) تهیه شود.

4- تحقيقات: بعد از ارائه ايده مناسب و قابل اجرا و آگاهي از نظر متخصصان و كارشناسان و در خلال كامل كردن آن بايد پيرامون ايده خود تحقيقاتي انجام دهيد. 1) نو بودن ايده 2) كليه مزايا و معايب احتمالي طرح نسبت به ديگر طرح‌هاي مشابه و قبلي 3) توجيه پذيري اقتصادي طرح

1.      نو بودن طرح: با استفاده از جستجوي اينترنتي، استعلام از سازمان ثبت اختراع (مالكيت صنعتي) بررسي روزنامه رسمي ايران و روزنامه ثبت اختراعات (www.gazette.ir), سامانه ثبت اختراع) (www.sabt.taksabt.com(دارای نام اختراعات ثبت شده )

,گوگل پتنت، استعلام از سازمان مربوط به طرح مثلاً اگر طرح مربوط به سازمان دفاع است از سازمان دفاع استعلام شود (نوبودن و استانداردهاي لازم براي طرح)

 

5- نمونه سازي و ثبت: بعد از انجام مراحل بالا در حين نمونه‌سازي (در صورت امكان ويا حداقل نمونه‌اي مجازي ]نرم افزاری[ و يا ماكت) و نيز بعد از نمونه سازي از متخصصان با اعتماد كه سابقه‌اي در زمينه اختراع مورد نظر دارد در جهت رفع معايب و تست آن مشورت و كمك گرفته شود. سپس برای ثبت اختراع اقدام شود، البته نمونه سازی میتواند بعد از ثبت اختراع انجام گیرد،و قبل از دريافت تأييديه علمي بر روی رفع معایب احتمالی آن بیشتر کار شود و سپس برای دریافت تاییدیه علمی اقدام شود و در خلال كامل كردن ايده و در خلال نمونه‌سازي و نيز بعد از نمونه‌سازي استانداردهايي كه سازمان مربوطه براي سيستم‌هايي مشابه سيستم ما قرار داده،‌در نظر گرفته شود و در نمونه‌مان نیز تست شود.


خرید و دانلود  بهترین آموزش برای مخترع ونوآور شدن از مرحله  ایده دادن تا فروش اختراع و یا تجاری سازی آن






:: برچسب‌ها: بهترین , وکامل , ترین , روش , اختراع , و , آموزش اختراع کردن،آموزش نوآوری، , چگونه مخترع شویم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: